כשלושה וחצי מיליון כלי רכב.

בימינו שלנו נוסעים על כבישי ארצנו הקטנטונת, כשלושה וחצי מליון כלי רכב ממונעים. בכל שנה נוספים עוד כמאה ועשרים אלף כלי רכב חדשים. גידול של ארבעה אחוז בשנה. כמות כלי הרכב העצומה הזו שבה לכל שני אזרחים יש כלי רכב מתחלקת לקטגוריות הבאות: כמעט שלושה מליון הם רכבים פרטיים, כשלוש מאות אלף משאיות ומאה וחמישים אלף דו גלגליים. עוד כשישים אלף כלי רכב מתחלקים בין מוניות, אוטובוסים, אוטובוסים זעירים ורכבים שהוגדרו ״מיוחדים״. נראה שביחס לממוצע העולמי במדינות המתפתחות רמת המינוע של הישראלי הממוצע נמוכה.

כיום כל אדם או בעל עסק המחזיק ברשיון נהיגה יש את היכולת לרכוש רכב חדש או משומש מכל יד. רכישת רכב חדש היא עניין מאוד פשוט וקשורה כמובן ליכולות התשלום של הקונה. אך לא בכל המקרים נוצר צורך לרכב קבוע. לעיתים נדרש רכב באופן זמני. ניקח למשל עסק קטן של מאפים שסוגר עסקה פעם בשבוע וצריך לשנע את התוצרת ללקוח. בעל העסק ירצה להשכיר משאית קטנה וכך לבצע את ההובלה. חברת השכרת משאיות היא האופציה שבה יבחר כנראה. קניית משאית לעסק כשכמות המשלוחים נמוכה איננה רווחית והשכרה יותר נכונה.

ישנם מקרים בהם אדם ירצה לקנות רכב חדש ואין בידו אפשרות לשלם את מלוא הסכום במזומן או בתשלום בודד. במקרים כאלה ישנם אפשרויות מימון רבות שכדאי לבחון לפני שמוותרים על הקנייה. פריסה לתשלומים של קניית רכב יכולה להיות פתרון מעולה גם למי שיש לו את הכסף אך חושש שתשלום גדול מאוד יזיק לאיזונו הכלכלי.

איפה ניתן למצוא מימון לקניית רכב.

המקום הראשון שכולם מחפשים בו אשראי זמין הוא הבנק. בחירה שרוב הפעמים מתבררת כלא הכי משתלמת. בשוק אשראי שנפתח נוצרות הזדמנויות זולות יותר למימון רכב חדש. אשראי צרכני ניתן כיום מגופים רבים ומאגר נתוני האשראי מאפשר לכל אדם שרוצה באשראי להציג את יכולות ההחזר שלו ובכך לקבל עסקה משתלמת יותר. כמעט כל חברה שמוכרת כיום מכוניות מספקת גם אשראי לרוב ניתן למצוא שם את העסקאות המשתלמות ביותר.

איך יודעים שכדאי לקנות רכב חדש?

הפרמטר החשוב ביותר לקניית רכב חדש הוא נושא הבטיחות. אם הרכב שבידכם איננו עומד עוד בתקני הבטיחות העכשווים כדאי לשקול קנייה של רכב חדש. רכבים חדשים ישמרו על חייכם ועל חיי יקיריכם. מערכות הבטיחות המשופרות שמגיעות ברכבים חדשים עומדים בתקני בטיחות של משרד התחבורה ואף נכללות במימון. סיבה נוספת לרכישת רכב חדש היא מכנית. רכבים ישנים או בעלי בעיות מכניות אינם מתאימות יותר לכבישי ישראל. הגם שאינן בטיחותיות. רכבים כאלה עדיף להחליף בחדשים. סיבה אחרונה לקניית רכב חדש היא הוצאת רשיון נהיגה בפעם הראשונה. לצעירים הרוצים לקנות רכב אפשריות מימון פשוטות גם כן.