ישנם מספר אפשרויות שרוצים להיות עצמאיים עם רכב והם: קניית רכב, רכב במימון או טרייד אין השאלה מה נבחר. בין אם בחרתם לקנות רכב חשוב לציין שההוצאה גדולה ומעטים מאיתנו לא מאושרים ממנה. ויחד עם זאת, אנו חייבים להשלים עם זה, במעמד קניית רכב עליכם להצטייד בזוג מפתחות, ז"א מפתח ראשי ומפתח ספייר, במידה ולא יהיה ברשותכם מפתח ספייר אין מה לעשות כנראה שבמידה ותאבדו את המפתח תצטרכו לפרוץ ברכב, במדריך הבא נלמד אתכם איך לפרוץ חדש חדש מבלי לעשות נזק לרכב החדש. 

*תהליך העבודה כרוך בניסיון וידע מקצועי, אנו בפירוש לא אחראים על הנזק – האחריות עליכם בלבד.

למה בכלל לפרוץ? זה חוקי בכלל?

כאשר אנו מגיעים למצב של חוסר אונים, אנו לא נחדל להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו. לפיכך, פריצת הרכב תחזיר לנו שוב את השליטה על הרכב. השאלה העיקרית היא: "האם בכלל זה חוקי"? ובכן, פריצה לרכבים בפירוש איננה חוקית ולא מתקבלת בברכה. אבל, ישנם הנחיות ברורות – פריצה לרכב שלנו בעצמינו, או ע"י מנעולן רכב, חוקית לגמרי. למה? כי מדובר בפריצה מכוונת שלא באה בזדון, או על רכב שלא בחזקתנו. אל תחשבו על זה כפריצה, אלה כפעולה אשר מסייעת לנו להחזיר את הרכוש האבוד. בקיצור, זה חוקי ונאמן, ואפילו מלומד בקורס שלם ומקצועי של מנעולנים.

סוגי פריצות שלא ישאירו סימנים כלל

במהלך הקורס של מנעולן מורשה, ישנם כללים, ומלבדם גם טכניקות לפריצת רכבים ללא שום פגיעה. כל הדרכים שיפורטו בהמשך מבוססים על כרית ניפוח, רצוי להחזיק באחת כזאת. בתחילה תצטרכו להכניס את כרית הניפוח לחריצי הדלת, ולנפח עד לקבלת רווח רצוי. וכעת, נפרט על הדברים הבאים שנצטרך לעשות: 

  1. כאשר הדלת נעולה – יש להשתמש בסרגל משיכה, ובין הרווח להכניסו ולמשוך בנצרה של הדלת. לרוב, פעולה זו תפתח את הדלת בקלות, ללא שריטות, וללא מאמץ נוסף. במידה וכפתור שחרור הדלת נמצא על הדלת התחתונה, יש להשתמש במוט משיכה ולא בסרגל. 
  2. כשהמפתחות נמצאות על המושב – אותה הפעולה, כאשר מפתחות הרכב "נשכחו" במושב הקדמי, יש להשתמש בחוכמה ברווח שעשינו, ולהכניס את מוט המשיכה בזהירות. רצוי שלמוט המשיכה תהיה ידית שבאמצעותה נוכל להשחיל את הווב לתוך הצרור של המפתחות. 
  3. בזמן שהמפתח נשאר בסוויץ' – בזמן כזה כשהמפתחות נשארו בסוויץ' מתחת להגה. יש להשתמש במוט, להשכילו בין הרווח שיצרנו, ולסובב את המפתח באמצעות קצה המוט. לרוב, המפתחות יישארו עם צרור שאליו נוכל להכניס את המוט (חישוק עגול מאלומיניום).

בשורה התחתונה – נצטרך מוט בשני סוגים: מוט עם ווים, ומוט עם חצי עיגול. וכמו כן, סרגל, וכרית ניפוח.
אלה הם הדרכים הבסיסיים ביותר שיעזרו לכם לפרוץ את הרכב בהצלחה וללא שריטות. עדיין לא עובד? כנראה שהבעיה היא אחרת, ומצריכה מנעולן מורשה.

בנוסף, תוכלו להשתמש גם בדרכים המקובלות יותר, כמו: פריצה באמצעות חוט, וטכניקות נוספות.

על מה חשוב לשים דגש בעת הפריצה?

פריצת הרכב ללא מנעולן מורשה, יכולה לגרום להפתעות לא נעימות במיוחד. לפיכך, רצוי להישמע לכללים ולהנחיות של הפריצה. תוך כדאי הפריצה חשוב לשים לב לכמה דברים:

  • השתמשו בחומרים עדינים ורצוי שיהיו מאלומיניום.
  • בצעו את הפעולות בצורה מדויקת תוך כדאי פגיעה מינימלית (אם בכלל) בדלתות הרכב.
  • אל תעשו ניסויים שנראים לכם הגיוניים, היעזרו ביוטיוב, או בחבר שמבין בזה.
  • בדקו שאתם משתמשים בכלים לא זולים, איכותיים, כאלה שמנעולנים מקצועיים משתמשים.
  • לסיכום

פריצת רכב חדש צריכה להיעשות בידי מקצוענים, כאלה שנבחרו ולמדו בקפידה יתרה. אם עדיין אתם מעוניינים לחסוך מעט כסף ולבצע את ההליך בעצמכם, יש להישמע להנחיות, ולעשות המון טסטים על רכבים משומשים, כאלה שהם במוסך ולא שלכם. לבסוף, השתמשו בחומרים וציוד נכון. שימוש במנעולן מורשה יעניק לכם שקט בזמן העבודה, דבר שיטיב ויגרום לכם לישון טוב הלילה.