מכונית אמורה להביא אותנו ממקום אחד למקום שני. זה הצורך הבסיסי. מעבר לזה אנחנו דורשים ממנה גם שהיא תהיה נוחה, אולי גם מהירה וכמובן – יפה. 

לבחירת מכונית מתאימה, אין צורך לנסוע רחוק, ואתם יכולים להיכנס לסוכנות רכב בעיר מגוריכם, נניח חולון. היכנסו לסוכנות רכב בחולון וראו מה יכול להתאים לכם. אז חשבו גם על הצורך לבחור מוסך טוב לטיפולים שוטפים ועל עלות אחזקת הרכב, ועשו את השקלול של הדברים. 

למה אנחנו מתכוונים?

 השלב הראשון בבחירת רכב הוא עניין התקציב. אין ספק. לכל אחד יש תקציב שהוא יכול להעמיד לטובת העניין וממנו הוא יוצא. התקציב חייב לקחת בחשבון את עלות הרכב הראשונית ואז גם את נושא התחזוקה. 

מעבר לזה, מה סוג הרכב הדרוש? 

האם יש לכם משפחה עם שני ילדים? שלושה? ארבעה? אולי אין לכם ילדים בכלל ואתם רווקים?

משפחה קטנה או צעירה תוכל להסתפק במכונית כמו פיאט טיפו: מכונית שבה משפחה צעירה, עם שני ילדים ומטען יכולה להשתמש היטב. 

רנו מגאן סטיישן תתאים למשפחה קצת יותר גדולה, שיש לה יותר מטען בטיולים, למשל, או כאשר הילדים כבר קצת יותר גדולים ומתחילים להרגיש את הצורך בהעברת רהיטים או חפצים בין דירה שכורה אחת לשנייה. 

רווקים, שגרים בעיר ואין להם ראש לחיפושי חנייה, יכולים להסתפק בטויוטה אייגו, למשל, שהיא רכב עירוני נפלא. 

מהו סגנון החיים שלכם? כמה אתם נוסעים בשנה?

האם אתם "ירוקים" ואיכות הסביבה חשובה לכם? יתאים לכם רכב היברידי או חשמלי. נכון שעלות הרכישה הראשונית היא לא נמוכה, אבל התרומה לאיכות הסביבה – גדולה. 

אוהבים לנסוע לטיולים, אבל לאו דווקא בתנאי שטח קשים? היום יש מגוון עצום של ג'יפים וג'יפונים שבהחלט יכולים לשרת אתכם בעיר וגם מחוץ לעיר, בתנאי שטח סבירים. כל קטגוריית ה- SUV למעשה מיועדת בדיוק לצורך הזה. 

אם אתם נוסעים הרבה – 35,000 ק"מ יותר בשנה – יש להניח שתחפשו מנוע אמין וחסכוני. ברוב המקרים, רכב עם מנוע דיזל יספק את הסחורה (אבל יהיה פחות "ירוק", במיוחד בכל מה שקשור בדרגת המיסוי). 

רכבי דיזל פופולריים מאוד גם בתחום המסחרי והמסחרי-פרטי: רכבים שניתן להשתמש בהם בשימוש מסחרי וגם לצורך שימוש משפחתי; טנדרים כמו אלה של פיאט או פולקסווגן, למשל, או רכבים מסחריים קטנים שניתן להתקין בהם מושבים ולהסיר אותם, בהתאם לצורך. 

לעומת כל אלה, אם סטייל, נוחות ונראות חשובים לכם, יש להניח שתרצו ללכת על מכונית יוקרה: במוו או קדילאק, ומרצדס, כמובן, הם כולם שמות גדולים בעולם הלוקסוס. 

לסיכום: כאשר אתם בוחרים את הרכב הבא שלכם, הגדירו תקציב ועלויות תחזוקה – כולל צריכת דלק – שנתיות, ואז אפיינו את הרכב על פי סגנון חיים ונסועה (קילומטראז').