כאשר אנחנו חושבים על חוויית נהיגה, נהוג להישען בעיקר על נסיעות קצרות לעבודה או לביצוע סידורים. אך רכב איכותי עומד במבחן המציאות כאשר הוא נדרש לנסיעה ארוכה. כאשר אין מדובר בשהות קצרת מועד כי אם במספר שעות בלתי מבוטל, הרי שהאביזרים השונים לרבות העיצוב וההיבטים הארגונומיים, באים לידי ביטוי ובהחלט מורגשים.

אם אתם נדרשים בדרך כלל לנסיעות ארוכות, או נמצאים לקראת נסיעה בלתי שגרתית שכזו הצפויה בעתיד הקרוב, להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לצלוח אותה בנעימים, וכן יאפשרו לכם לרכוש את הרכב המתאים בעתיד.

אבזור מתקדם

ניתן לרכוש כיום רכבים במגוון רחב של רמות אבזור משתנות. מומלץ לחפש אחר רכבים המאפשרים את הנוחיות המקסימלית עבור הנהג לרבות מערכת שמע ודיבורית מובנית, כמו גם אפשרויות תפעול המתבססות על קול.

הטכנולוגיה של האבזור הפנימי לרכב עשתה כברת דרך רבה לאורך השנים, ומה שנדמה לנו כמותרות של העשירון העליון, כבר מזמן הפכה לטכנולוגיה נגישה עבור הכלל.

אם מדובר בנסיעה ארוכה יחד עם הילדים, הרי שאבזור עם מסכי לד לצפייה בסדרות עבור היושבים במושבים האחוריים, יכולה לאפשר להם ליהנות מבידור טוב, ופחות להפריע למי שניצב מאחורי ההגה.

הפסקות יזומות

זהו אמנם טיפ לעוס למדי, וודאי לא דבר מה שזר עבור כל נהג ונהגת, אולם הפסקות יזומות יכולות למנוע אסונות כבדים, וכן לשפר את חוויית הנהיגה וההנאה ממנה.

במרבית הפעמים, המסלול שעליכם לגמוע יהיה ברור ומובנה, וכך תוכלו לתכנן את העצירות שלכם בצורה נכונה יותר. ההמלצה היא שבנסיעה של 4 שעות, תעצרו למנוחה בת מספר דקות לפחות פעמיים. אם מתאפשר יותר, הרי זה משובח וגם יאפשר לכם להיות רעננים יותר וחדים יותר.

אוויר בגלגלים ושמן

אמנם מדובר בבדיקות שאנו עורכים כבשגרה, אך אם אנחנו ניצבים לפני נסיעה ארוכה, הרי שמומלץ לעשות זאת שוב, רק ליתר ביטחון. 

מילוי לחץ אוויר בצמיגים ומילוי שמן, אלו הם כללים בטיחותיים ראשונים במעלה, וכן גם סוכנויות להשכרת רכבים בצרפת, ארצות הברית, אוסטרליה ומדינות קפדניות רבות בהן נהוג לשכור רכבים לנסיעות ארוכות, נוהגות להבטיח את תקינות הרכב לפני מתן המפתחות למשכירים.

לאלו מכם שאינם מתמצאים במילוי לחץ אוויר בגלגלים, ניתן למצוא את המידע או במדבקה הצמודה לדפנות הדלת של הנהג, או באינטרנט יחד עם רישום מדויק של סוג הרכב.

כוונון מושב הנהג

אל תתפשרו על פחות ממה שנוח לכם. גם אם מדובר ברכב שאתם נוהגים בו כשבשגרה, הרי שנסיעה ארוכה יותר יכולה לפתע להדגיש תנוחות לא נוחות שבהן אנו יכולים להימצא למשך שעות ממושכות.

קרבו את הכיסא עד שתחושו שאתם יכולים ללחוץ על הדוושות השונות בקלות וללא מאמץ, וודאו שהמראות מספקות לכם במדויק את הנתיבים הצדדיים וכן את הרכב שמאחוריכם.