עברתם דרך ארוכה עם הרכב הישן שלכם ורוב הסיכויים שנקשרתם, פיתחתם סנטימנטים וקשה לכם להיפרד. מצד שני, אם להניח לרגע את האמוציות בצד, רכב ישן הוא מטען כבד במיוחד אם הוא כבר בשלב בחיים בו הוא מתחיל לעשות בעיות ושוהה פרק זמן ארוך במוסך ועולה לכם ביוקר.

לכל הכסף שהוצאתם והזמן שבזבזתם עליו תוסיפו את נושא הבטיחות, זיהום האוויר וחוויית הנסיעה שלא אטרקטיבית במידה והרכב מדומם באמצע נתיבי איילון. הגיע הזמן להגיד שלום ולעבור לדגם משופר.

הבעיה שמטרידה רבים היא – איך למכור רכב ישן במחיר סביר וכאן נכנסות לתמונה מספר אופציות ששווה להכיר ולבדוק איזו מבינן היא המשתלמת ביותר.

מפרסמים את הרכב ומעמידים אותו למכירה

אופציה ראשונה ונגישה במיוחד היא פרסום הרכב באתר אינטרנט למכירת רכב יד 2 כאשר כל שצריך לעשות זה לצלם את הרכב בצורה כמה שיותר מחמיאה ולהעמיד אותו למכירה בלוח אינטרנטי. קטגוריית הרכבים המשומשים שוקקת חיים ורבים מחפשים רכב משומש ויכולים למצוא ברכב הישן שלכם פתרון נוח לתקציב העומד לרשותם.

חשוב כמובן לציין נפח מנוע, מהיכן המכירה (כלומר, לוקיישן בארץ), מחיר, צבע, בעלות, שנת ייצור ותוקף הטסט. תתפלאו שבמחיר הנכון ניתן למכור רכב ישן אפילו כזה שלא חשבתם שמישהו ירצה (כי לפעמים מה שכבר פאסה עבורכם, רלבנטי מאוד למישהו אחר).

אופציה נוספת שקיימת בשוק היא למכור לחברת ליסינג ולבצע סוג של טרייד אין. הנחה על הרכב הישן שלכם בעסקה על רכב אחר חדש. במקרה זה עליכם לשאול את עצמכם אם באמת משתלם לכם לבצע את העסקה ואתם יכולים להרשות לעצמכם על סמך ההנחה שתקבלו עלות של רכב אחר כאשר יש כל מני עסקאות של פריסת תשלומים, הלוואה מקדימה הסדרי מימון שיכולים לעזור לכם לקבל החלטה ולממן את הרכב החדש ואולי בכלל תשלמו ליסינג פר שימוש לשלוש השנים הראשונות עד שתחליטו אם לרכוש את הרכב החדש. עם זאת, בדקו כמה תקבלו מחברת ליסינג בעבור הרכב הישן כי לא תמיד תו המחיר משתלם.

ומה עם מכירת הרכב לפירוק?

בעבר הייתה נהוגה בישראל תוכנית גריטה שעודדה מסירת רכבים ישנים והורדתם מהכביש לטובת פירוק בעבור תגמול כספי. תוכנית זו אינה פעילה כעת וטרם נקבעה לה נכון לכתיבת שורות אלה אלטרנטיבה. לכן, מגרשי רכב פרטיים מציעים תוכנית דומה ללקוחות פרטיים. הרכב שלכם ייכנס לפירוק. דהיינו – ייחלצו ממנו חלקי חילוף שונים וחיוניים שעוד עובדים כשורה וחומר הגלם יעבור מחזור לטובת צרכים בתעשייה. את החלקים שחילצו המכונאים מהרכב שלכם ירכיבו ברכבים שזקוקים להם ויכולים לעשות בהם שימוש ראוי כך שהרכב שלכם סוג של "הציל חיים" בדומה לתהליך רפואי של השתלת איברים. בעד שליחת הרכב הישן לפירוק תוכלו להרוויח סכום של כסף שייקבע בשקלול של כל הפרמטרים הרלבנטיים לקביעת הצעת המחיר. כמו שנת ייצור, דגם, מצב הרכב, האם עבר תאונות וכדומה.

אומנם לא קיים מחירון של רכבים לפירוק, אבל אפשר לבקש הצעת מחיר אישית וגם להבין כיצד תקבלו תגמול כספי כשיש מגרשי רכב שמוכנים לשלם בכל סגנון שנוח עבורכם – מזומן, אשראי, צ'ק או העברה בנקאית ואפילו לספק שירותי גרירה מסביב לשעון מכל מקום כך שלא תצרכו לשאת על גבכם את העול של נסיעה עם הרכב הישן והבעייתי בכבישי ישראל עד למגרש הגרירה ותוכלו להיפרד ממנו לשלם מהמקום הנוח לכם ביותר.