אחד המרכיבים החשובים ביותר עבור כל מוביל וכל חברת הובלות הוא הרכב שאיתו הם עובדים. גם כשמדובר על טנדר שמשמש להובלות קטנות בתוך העיר, וגם כשמדובר על משאית קטנה, בינונית או גדולה, שבעזרתה אפשר להעביר דירות, משרדים ותכולה נוספת מכל מקום לכל מקום – חשוב מאוד לבחור נכון את הרכב.

הפרמטרים לבחירת רכב ההובלות המתאים לכם ביותר

הפרמטר הראשון לבחירת רכב הובלות הוא אמינות. כל רכב עלול כמובן להתקלקל ובמיוחד כשנעשה בו שימוש אינטנסיבי, אבל טנדר או משאית שמועדים לתקלות מסוגים שונים פשוט לא מתאימים לחברות ההובלה. הסיבה לכך פשוטה: מעבר לעלויות התיקונים והטיפולים, כל תקלה עלולה להוביל לאובדן ימי עבודה. זהו נזק כספי וגם תדמיתי, ואף חברה בענף ההובלות לא יכולה להרשות זאת לעצמה.

הפרמטר השני הוא עלויות התחזוקה. רכבים יקרים מבחינה מאלצים את חברת ההובלות לייקר את השירותים שלה, ובשוק כל כך תחרותי זהו חיסרון משמעותי. פרמטר שלישי הוא צריכת הדלק. גם בסעיף זה הוצאות כבדות עלולות לפגוע ברווחיות ולכן חשוב לחפש משאיות וטנדרים שאינם זוללי דלק.

הפרמטר הרביעי, והחשוב במיוחד, הוא נוחות. כל מי שמספק שירותי הובלה מכל הסוגים יושב בכלי הרכב במשך שעות רבות מדי יום, ואם המשאית או הטנדר לא נוחים התוצאה עלולה להיות כאבי גב ומצוקות פיזיות נוספות.

טנדרים מומלצים

כשמחפשים רכב הובלות לצורך הובלות קטנות בתוך העיר, האופציות המומלצות ביותר (וגם הפופולריות ביותר) הן איסוזו דימקס, טויוטה היילקס ומיצובישי טרייטון. הדימקס של איסוזו היה במשך שנים רבות הטנדר הנמכר ביותר בישראל, אבל בשנה האחרונה ההיילקס של טויוטה עקף אותו. שניהם מציעים שילוב של ביצועים ונוחות וכך גם הטרייטון של מיצובישי.

משאיות מומלצות

גם כשמחפשים משאית הובלה מתבלטת איסוזו. החברה היפנית שנוסדה לפני יותר מ-100 שנים מתמחה בייצור כלי רכב כבדים ורכבים המונעים בעזרת מנוע דיזל, ובקטגוריית המשאיות כדאי להכיר את סדרת הגיגה. עוד משאית הובלות מוצלחת היא טויוטה הינו ובפרט דגם ה-5.5 קומפקט וגם משאית ה-7.5 טון החזקה. עוד יצרנית משאיות אמינה ואיכותית היא חברת דאף ההולנדית.

רכב הובלות חדש או משומש?

כשמחפשים טנדר, משאית או אפילו מנוף הובלות מקצועי עולה תמיד השאלה מה עדיף, רכב חדש או משומש. 

משאית חדשה או טנדר עם 0 קילומטר הם כלי רכב יקרים, ולא לכל חברת הובלות יש תקציב מתאים לרכישתם. מצד שני, אפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות ולפחות בשנים הראשונות תדירות התקלות תהיה נמוכה מאוד. אם משיקולי תקציב החלטתם לקנות רכב יד 2, חשוב מאוד לקחת אותו לבדיקה מקצועית, במכון אובייקטיבי, ולוודא שהבדיקה מקיפה – כלי הרכב שמשמשים להובלות עובדים באינטנסיביות, ולכן מערכות חיוניות בהם עלולות לסבול מבלאי מואץ, וחשוב כמובן לדעת זאת עוד לפני הרכישה.