הדלק עולה לנו לא מעט כסף, הארץ נהייתה עמוסה ברכבים ובתי אב רבים מחזיקים בשני רכבים בשוטף. מי שגר מחוץ לעיר חייב רכב על מנת להגיע למרכז. מי שגר בעיר מבלה שעות ברונדו של חיפוש חניה (הזהב החדש). יש כמה עקרונות שאם תשימו אליהם לב תצליחו לחסוך בדלק. טיפה פה, טיפה שם ובמצטבר מאות שקלים. הינה הם לפניכם-

  • מהירות – בדקו מה המהירות האופטימאלית לחסכון בנסיעה בכביש מהיר והקפד אליה (תלוי בסוג הרכב, בד"כ באזור ה-90-100). 
  • רוקנו  את הרכב ותא המטען מכל ציוד שאין בו צורך. המשקל מכביד על הרכב, הוא מתאמץ יותר ולכן צורך יותר אנרגיה (דלק)
  • "ללטף" את הגז – המנעו מהאצות פתאומיות. האצות פתאומיות צורכות פי 2 יותר דלק מאשר האצות הדרגתיות. האצה זו תצרוך משמעותית פחות דלק. כלל אצבע הוא לא לתת למנוע לעבור את ה – 3,000 סל"ד. 
  • בלמו בצורה עדינה – בלימה עדינה לא רק מקטינה את שחיקת הבלמים אך גם גורמת לחיסכון בדלק. האצות ובלימות חזקות גורמות לאימוץ המנוע ובזבוז דלק רב. לכן, לפני פנייה כדאי להוריד מראש את הרגל מהגז ולא לבלום שנייה לפני הכניסה לסיבוב.

למעשה תחילת הנסיעה ממצב של עצירה מוחלטת, היא הפעולה הבזבזנית ביותר.  לפיכך שמירה על רכבך בתנועה וללא עצירות ככל האפשר תהווה מרכיב חיוני בחסכון בדלק. למשל, בעת התקרבותכם לרמזור, את הרגל מהגז והתקרב באיטיות (גלוש) אל עבר הרמזור, במקום להגיע במהירות ולעצור. בזמן זה ייתכן והאור יתחלף לירוק ולא תצטרך לעצור כלל. אותו כנ"ל לגבי עומס מזדחל בכביש ופקקים. 

  • בעליות – השארו בהילוך נמוך. חשוב להגיע למהירות בה הרכב עולה באופן קבוע וללא מאמץ יתר. אין צורך ללחוץ על דוושת הגז בכל הכוח לנסות לעלות עם אוטו עמוס נוסעים במהירות 100 קמ"ש. אם הגעת עם הדוושה לרצפה ולא נשאר מה לסחוט יותר, אל תהיה פלינגסטון, הורד הילוך ברכב.
  • בירידות-  אין צורך להאיץ בירידות. תנו לגרביטציה לעשות את שלה. הרכב יצבור תאוצה בירידות, גם בלי עזרת חבר. אם הירידה מתונה מידי, נגיעה בדוושת הגז ב"קטנה" כדי לשמור על המהירות הרצויה, תספיק. ירידות זה דבר מסוכן וניתן לאבד שליטה בקלות ומעבר לסכנה לך ולרכבים שסובבים אותך, לחיצה מיותרת על גז מבזבזת לך דלק רב.
  • שמירת מרחק – הקפידו על שמירת מרחק. כפי שאמרנו, האצות, בלימות ושינויים תכופים במהירות מגדילים את צריכת הדלק. לכן, שמור על מרחק קבוע מהרכב שלפניך. כך לא תצטרך לבלום בכל פעם שהרכב לפניך מאט.
  • המנעו מעומס חשמלי- מפתיע ותודו שלא חשבתם על זה, אבל עומס חשמלי מגביר את צריכת הדלק.  כבו אלמנטים כמו חימום החלונות האחוריים לאחר שהחלון הופשר, אורות הערפל, מטען חשמלי וכו. 
  • נסיעה עירונית- מכל האמור כאן, ודאי הבנתם שנסיעה עירונית היא זללית דלק רצינית, ולפעמים 2 ק"מ בעיר יזללו יותר דלק מ 10 ק"מ בנסיעה בין עירונית. זוהי נסיעה רצופה רמזורים, מעברי חציה, זכויות קדימה ופקקים ולפיכך רוויה בבלימות מוחלטות, התנעות והאצות. המנעו מנסיעה בעיר, החנו את הרכב מחוץ לעיר והשתמשו בתחב"צ ואם אתם גרים בעיר- לכו ברגל. 
  • דומם מנוע – הגעתם ליעד? מחכים לאליהו הנביא? דוממו מנוע. מנוע פועל מעל דקה מבזבז דלק רב.
  • טיפולים בזמן- עיקר החסכון בדלק מושג על ידי טיפולים במועדם. גם אם אתם תל אביביים והרכב שלכם רוב הזמן משמש כשומר חניה, או מונומנט מעלה אבק עם שמשה אחורית מלאה בכיתובים ולבבות,  קחו אותו למוסך בתל אביב בזמן. כשתחליטו להוציא אותו לסיבוב, זה יחסוך לכם לא מעט דלק וסכנות.