בעוד שרבים חושבים שקלנועית מתאימה בעיקר לחיי הכפר, מסתבר שאפשר לראות קלנועיות גם בעיר הגדולה, אפילו בתל אביב וחיפה. אם אתם לקראת רכישת קלנועית, ייתכן שאתם בפנסיה, ייתכן גם שאתם נהגים צעירים שלא צריכים רכב. כך או כך, הנה מידע לגבי רכישת קלנועיות, סוגים של כלי הרכב האלו וכל מה שבין לבין. 

צריכים להתנייד ממקום למקום, אבל לא מעוניינים לשלם ביטוחי רכב, עלויות דלק ואת מחיר רכישת האוטו? אם ככה, אתם צריכים להכיר רכבים חשמליים וקטנים שעושים הבדלים ענקיים באיכות החיים. אנחנו מדברים על קלנועית, הרכב החשמלי הקטן שמתאים גם לעיר וגם לכפר. הקלנועיות מותאמות במיוחד עבור אנשים מבוגרים שכבר לא מעוניינים, או לא יכולים לנהוג ברכב רגיל. כשיש לכם קלנועית, הקניות בסופר הופכות לפשוטות יותר, הדרך לדואר הופכת למהנה יותר והכול נראה אחרת. בטוח שזה הרבה יותר נוח מאשר להתהלך עם עגלות או סלים. 

איזו קלנועית כדאי לי לרכוש? 

לפי צוות המומחים של רכבי אמירים (קלנועיות לרכישה), ישנן קלנועיות לחורף וגם לקיץ. אמנם מדובר באותם כלי רכב חשמליים ובאותם דגמים של קלנועיות, אבל הסגירה היא שונה. בעוד שבעונת הקיץ אפשר להשאיר את הקלנועית פתוחה, בחורף יהיה כדאי לרכוש סגירה לקלנועית ולהנות מנסיעה יבשה. 

רגע לפני שרוכשים קלנועית, כדאי גם לנסות את כוח המיקוח שלכם. תנסו לכלול ולגלם במחיר הקלנועית את מחיר הברזנט של סגירת-חורף. הברזנטים האלו עשויים להיות לא זולים, ככה שכדאי לחשוב על זה מראש, גם אם אתם רוכשים את הרכב בקיץ. 

קלנועית חשמלית עם טעינה מהירה 

אם אתם מעוניינים לרכוש קלנועית, יהיה חשוב לבדוק את נושא הסוללה. בעוד שקלנועיות מסוימות זקוקות לשעות טעינה רבות, קלנועיות אחרות מצריכות שעות הטענה ספורות בלבד. כמו כן, בחנויות כמו רכבי אמירים תוכלו למצוא גם קלנועיות עם טווח נסיעה גדול של הסוללה. בואו נבין במה מדובר בעצם, מה הוא טווח הנסיעה הממוצע של קלנועית חשמלית? 

כדאי לי לרכוש קלנועית עם טווח נסיעה קצר? 

אם אתם מעוניינים לרכוש קלנועית חדשה, יהיה עדיף לרכוש קלנועית שטווח הנסיעה שלה הוא כ-40 ק"מ, לא פחות מכך. שימו לב, גם כאשר טווח הנסיעה הוא 40 ק"מ על פי היצרן, עדיין זה נתון שמשתנה בפועל. במילים אחרות, טווח הנסיעה של קלנועית עשוי להיות גם קצר מ-40 ק"מ, למרות שהיצרן מדווח שזהו הנתון הרשמי. 

כשנוסעים עם הקלנועית, ישנם פרמטרים שונים אשר משפיעים על צריכת האנרגיה של הסוללה, לפי צוות רכבי אמירים המשווקים קלנועיות מכל הסוגים. אם למשל הקלנועית נוסעת בעלייה ומסיעה בתוכה אנשים מעל 80 ק"ג, הסוללה תתרוקן מהר יותר מ-40 ק"מ. וטיפ אחרון מאיתנו, תמיד כדאי לערוך השוואת מחירים בין קלנועיות מסוגים שונים.