רכישת רכב חדש היא תמיד דבר מרגש ומיוחד. לא משנה באיזה גיל ולא משנה מאיזה סוג ודגם, אנחנו תמיד נתרגש מעצם העובדה שרכשנו רכב וכעת יש לנו אפשרות להתנייד ממקום למקום בצורה נוחה וקלה.

אך עניין מרגש כמו רכישת רכב חדש, בוודאי כשמדובר אצל חבר'ה צעירים שזה עתה קיבלו מהוריהם במתנה את הרכב הראשון, יכול בקלות רבה להפוך לעניין הרבה יותר מורכב ולא נעים. זאת אם וכאשר נוהגים בצורה לא זהירה וגורמים לתאונת דרכים קטלנית בה יש נפגעים. אז בקלות רבה כל הסיטואציה יכולה להיות מאוד מורכבת.

מה עושים במצב כזה?

אדם שעבר תאונה קטלנית בה יש נפגעים, צריך לדעת שזה מקרה בו המשטרה תתערב ותחקור את המקרה. לכן, הדבר הראשון שעליו לעשות הוא לפנות אל עורך דין פלילי שייצג אותו. עורך דין אשר מתמחה בדיני תעבורה ויוכל לייצג אותו בין אם זה מול המשטרה ובין אם זה בהמשך התהליך בבית המשפט.

חשוב להבהיר, עורך דין פלילי יכול לייעץ ללקוח שלו כיצד לנהוג, מתי ומה לומר, כיצד להציג את הדברים, וכמובן הוא יוכל לחפש דרכים כיצד להפריך את טענות המשטרה, בין אם זה לגבי אופי התאונה ובין אם זה לגבי המעורבות שלו. במידה והוא לא יכול להפריך אותן, אז הוא ינסה בוודאי להגיע לעסקה במהלכה חומרת הענישה תופחת.

צריך להדגיש, תאונת דרכים מכל צורה היא לא דבר נעים ובוודאי טראומתי. בפרט זה נכון כשמדובר על תאונת דרכים בה יש הרוגים או פצועים. לכן, הטיפול בסיטואציה לא יכולה להיות אך ורק משפטית ואך ורק דרך עורך דין פלילי. היא חייבת להתבסס על כלים נוספים, כלים טיפוליים שיכולים לעזור.

טיפים להתמודדות נכונה במקרה של תאונת דרכים קטלנית

טיפ ראשון, הקפידו לוודא שאינם אומרים דבר שיכול לפגוע בכם. כל מה שתאמרו במהלך האירוע, יכול לגרום לכם נזק בעתיד. לכן תנסו לא לומר מילה לפני שאתם פוגשים עורך דין פלילי שיייצג אתכם במקרה.

טיפ שני, הקפידו מאוד לשמור את כל החומרים שיש לכם מהתאונה. כך במידה ויהיה לכם צורך בהם, תוכלו להשתמש בחומרים בשביל להוכיח את חפותכם. זה נכון לגבי צילומים וזה נכון לגבי כל פרט אחר.

טיפ שלישי, מיד אחרי התאונה הקפידו ללכת אל רופאים שיטפלו בכם ויספקו לכם את חומרים ומסמכים אשר תוכלו להיעזר בהם. חשוב מאוד לשמור את כל החומרים, שכן ייתכן ותצטרכו להשתמש בהם בעתיד.

טיפ רביעי, אל תהססו לפנות אל חברת הביטוח אם יש צורך בכך. תשמרו על הזכויות שלכם, גם אם זה אומר שעליכם להגיש תביעה. רק כך תוכלו לקבל את מה שמגיע לכם ולחזור בהקדם לשגרה שלכם.

טיפ חמישי, למרות שמדובר בתאונה קשה, תנסו לעשות הכל בשביל לחזור אל השגרה כמה שיותר מהר. רק כך תוכלו להתגבר עליה ולהתאושש ממה שחוויתם בהקדם.