תאונת דרכים היא בדרך כלל דבר מאוד לא נעים, בוודאי אם מדובר על תאונה שיש בה אלמנט של נזק, פיזי או אחר. יש מקרים בהם התאונה משאירה לנו טראומה למשך תקופה מאוד ארוכה, ואנחנו צריכים להתמודד עם הנזקים שהיא יצרה במשך זמן לא מבוטל.

כאשר אנחנו מעורבים בתאונת דרכים ונגרם לנו נזק, פיזי או נזק לרכוש, קרי לרכב שלנו, עלינו לזכור שאנחנו לא לבד ויש לנו אפשרות להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו לנו לקבל את מה שמגיע לנו. לשם לכך עלינו לשכור עורך דין תאונות דרכים שיעזור לנו ויתבע את מי שצריך בשביל שנוכל לקבל את הפיצוי המגיע לנו בעקבות המקרה.

מה אנחנו אמורים לעשות במקרה של תאונת דרכים?

ברגע שאנחנו מעורבים בתאונת דרכים ונגרם לנו נזק, כאמור, הדבר הראשון שעלינו לעשות זה לפנות אל עורך דין תאונות דרכים שייצג אותנו במקרה. הוא ידע לאסוף את כל החומר שצריך בשביל שנוכל להגיש תביעה נגד הגורמים הרלוונטיים, גורמים שבעזרתם אנחנו אמורים לקבל את הפיצוי שמגיע לנו.

הנתבעים במקרה של תאונת דרכים הם לא בהכרח הנהגים שאשמים בתאונה אלא חברת הביטוח. כל בעל רכב חייב להיות מבוטח בביטוח חובה, זאת על מנת להגן על עצמו מפני תביעות של נהגים, נוסעים או הולכי רגל שעלולים להיפגע על ידו. במידה ומדובר על פגיעות רכוש, אזי שבעלי רכבים אמורים להחזיק ברשותם ביטוח צד ג', שיבטח אותם מפני תביעות אלו.

הרעיון הוא, במקרה שהנהג יישא בהוצאות בעצמו, אזי שהתביעה היא כנגד חברת הביטוח והיא זו הנושאת בעלויות בהתאם לאופי הפוליסה והתנאים שלה. חשוב להבהיר, התביעה צריכה להתבצע באמצעות עורך דין תאונות דרכים, לא בגלל שזו חובה, אלא בגלל שכך קיים סיכוי להשיג הרבה יותר בתביעה מאשר אם הנפגע מייצג את עצמו.

כיצד בוחרים עורך דין בצורה נכונה?

בשביל להתמודד בצורה נכונה עם תביעה במקרה של תאונת דרכים, כאמור אנחנו צריכים לשכור עורך דין שייצג אותנו. לשם כך, עלינו לדעת כיצד לבחור עורך דין תאונות בצורה חכמה. לשמחתנו, קיימות לא מעט אפשרויות של עורכי דין בתחום זה בישראל, החוכמה היא לדעת כיצד לבחור את האיש הנכון, בצורה הנכונה.

ראשית, אנחנו נבחן את הניסיון שעומד לרשותו. אנחנו צריכים לבחון את המקצועיות שלו ועד כמה אנחנו יכולים לסמוך עליו שאכן יספק לנו את השירות הרלוונטי לצרכים שלנו. חשוב מאוד לבחור עורך דין שקיבלנו עליו המלצות הן בהקשר של מקצועיות והן בהקשר של ניסיון בתחום.

שנית, אנחנו צריכים לבחור עורך דין שיהיה אמין וכן שיהיה זמין לטפל במקרה שלנו מהתחלה עד הסוף, כמה שיותר מהר. מעבר לכך, רצוי לבחור עורך דין שיהיה מוכן להילחם עבורנו ולא יחפש את הפשרה שתספק לנו פיצוי נמוך יותר.