אנשים מבוגרים רבים, נדרשים להשתמש באמצעים שונים בשביל שיוכלו להתנייד בצורה בריאה. מאחר והם אינם יכולים להתנייד באופן חופשי ללא שימוש באביזרים חיצוניים, אזי שהם רוכשים אמצעים שיכולים לעזור להם.

בין האמצעים אפשר למצוא, גם קולנועית חשמלית. מדובר על מתקן אשר במראה שלו מזכיר כסא גלגלים ואופנוע עם ארבע גלגלים. הוא כולל בחלקו הקדמי כידון בו אמורים לאחוז בידיים, בחלקו האחורי ישנו מושב עליו אפשר לשבת, והוא כולל ארבעה גלגלים קטנים. ניתן להשתמש בקולנועית אחרי שמתניעים אותה במפתח. על מנת להשתמש בה יש להטעין אותה בחשמל.

למה אנשים משתמשים בקולנועית חשמלית?

קולנועית חשמלית, להבדיל מכסא גלגלים, איננה מיועדת בהכרח לאנשים מבוגרים שיש להם פגיעה ברגליים, פציעה או חבלה, אלא לאנשים שיש להם קושי ללכת ללא עזרה מרחקים ממושכים. אנשים מבוגרים שמתקשים ללכת מבלי לחוש כאב או מבלי שהם יצטרכו לעצור בכל נקודה. על כן הם בוחרים להשתמש בקולנועית.

צריך לומר, הרבה פעמים השימוש במתקן כמו קולנועית חשמלית נפוץ במתחמים סגורים, למשל, זה מאוד מקובל להשתמש באמצעי זה בקיבוצים, בתי אבות, מכוני ספורט, בתי מלון וכדומה. יחד עם זאת, אנחנו נוכל למצוא גם לא מעט אנשים מבוגרים מתניידים בקולנועית גם ברחובות הערים, בפארקים ובמקומות אחרים במרחב הציבורי.

היום ניתן למצוא קטלוגים נרחבים של חברות הדואגות לייצר ולשווק קולנועיות חשמליות מסוגים שונים. כל אחד יכול לבחור מה רלוונטי מבחינתו, בין אם זה מבחינת גודל, נוחות, בטיחות, מהירות ועוצמה. קולנועית חשמלית אמורה לשרת את המשתמשים במשך שנים ארוכות וכמובן להתאים לסוגי משטחים שונים.

מתי קונים קולנועית חשמלית חדשה?

ראשית, כל אדם מבוגר שמרגיש צורך להשתמש בקולנועית חשמלית, בין אם זה בגלל קשיים בהליכה, רצון להתנייד מהר יותר, או מכל סיבה אחרת, יכול כמובן לעשות זאת. אפשר להתייעץ עם רופאים ואנשי מקצוע, האם זה נכון והאם משתלם להשתמש במתקן זה.

שנית, רצוי לקנות קולנועית חשמלית חדשה כאשר יש צורך לעבור מרחקים ארוכים יחסית (בעיר), ואין דרך אחרת לעשות זאת. חשוב לציין, מדובר על מתקן שיכול להיות שמיש רק בשטחים עירוניים ולא בשטחים אחרים. הוא לא מתאים בהכרח לשטח (למרות שהוא בהחלט יכול להתאים למסלולים מסודרים, מישוריים ובטוחים גם בפארקים או שמורות מחוץ לעיר).

שלישית, אנשים רבים יבחרו להשתמש בקולנועית חשמלית חדשה ברגע שאמצעים אחרים, כולל קולנועיות ישנות, יצאו מכלל שימוש. למשל, יש אנשים מבוגרים שעוברים תחילה להשתמש במקל הליכה, וכעבור זמן הם מגלים שזה לא מספיק טוב עבורם ולכן הם בוחרים לעבור ולהשתמש בקולנועית.

לפני סיום נדגיש, תהיה הסיבה אשר תהא, חשוב לבדוק את הקולנועית באופן מעשי בשטח, חשוב לבדוק את תנאי השירות של החברה ממנה רוכשים אותה וכמובן את חווית השימוש במתקן לאורך זמן.