מצבר, במידה לא מבוטלת, הוא הלב הפועם של הרכב שלכם. הבעיה היא שגם מצבר הוא בעל אורך חיים מוגבל, העומד לרוב על כמה שנים. בנוסף, תמיד עומדת הסכנה של נזק למצבר: עקב שימוש לא נכון, למשל, או העובדה שמראש מדובר במצבר באיכות נמוכה.

קניית מצבר נדרשת לכן לא פעם, כשהאתגר הגדול הוא לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר. במאמר הבא, אספנו מספר טיפים שיסייעו לכם לעמוד באתגר.

בגדר חובה: התאמה לרכב

בשלב ראשון, עליכם לוודא שהמצבר המיועד אכן מתאים לרכב שלכם כמו כפפה ליד. בחלק מהמקרים נרצה לבחור במצבר מקורי לרכב – למשל, מצבר למאזדה 3בעוד באחרים ניתן להתבסס על מצברים תחליפיים, או כאלה שפשוט עולים בקנה אחד עם המאפיינים של הרכב הספציפי בו נוהגים.

מצברים המותאמים לרכב יהיו בחלק מהמקרים (אבל לא תמיד) יקרים יותר. אולם ניתן לשקול בחיוב הצטיידות בהם על רקע האמינות הגבוהה והשקט הנפשי שהם מספקים לאורך זמן. בנוסף, יש בהחלט חברות שמציעות מחירים הוגנים על כלל המצברים, כך שאין צורך להתפשר.

המאפיינים הטכניים של המצברים

בין הפרמטרים שמגדירים את התאמת המצב לרכב, אחד החשובים שבהם הוא עוצמת הזרם החשמלי (100-45 אמפר לרוב). כלל האצבע הוא שככל שהרכב מאסיבי יותר ומיועד לשימוש תדיר, כך ייתכן שיהיה צורך במצבר חזק יותר.

בנוסף, חשוב לראות מהי הקטגוריה אליה משתייך המצבר. קצרה היריעה מלפרט כאן באריכות על ההבדלים בין סוגי המצברים העיקריים, אבל השורה התחתונה היא שלכל אחד יש מאפיינים ויתרונות משלו:

  •   מצבר התנעה – מצבר הרכב הסטנדרטי, המספק כמויות מספקות של אנרגיה לשימושים ממוצעים ומעלה. יש צורך בטיפולים תחזוקתיים, בבדיקות שוטפות ובטעינות מפעם לפעם
  •   מצבר ללא טיפול – כפי שניתן להסיק משמו, מצבר זה אינו דורש פעולות תחזוקה. החיסרון העיקרון הוא שטעינת יתר עלולה להסב נזק למצבר
  •   מצבר פריקה עמוקה – מצבר הבולט בכמויות האנרגיה שהוא מספק, ומתאים לכן לשימוש מאסיבי ברכב.

ממי קונים את המצבר?

כאשר אתם ניגשים לרכוש מצבר, חשוב לשים לב מיהו הגורם אליו אתם פונים. הסיבה היא שיש שירותים שונים שהחברה מספקת, שיכולים להפוך לכם את החיים לפשוטים הרבה יותר. דוגמה לכך היא שירות עד הבית או המקום בו נמצא הרכב, דרישת חובה במקרים בהם החלפת המצבר נדרשת עקב העובדה שהקודם שובק חיים. מומלץ לבדוק את זמן ההגעה, כאשר החברות הבולטות בשדה המשחק יכולות להתחייב על זמן הגעה קצר – של עד 60-30 דקות לכל היותר.

בנוסף, יש לבדוק מהי אמינות החברה המיועדת: האם המצברים מגיעים עם אחריות? ואם כן, לכמה זמן? אילו שירותים ניתן יהיה לקבל בעתיד? וכן הלאה. חברה מובילה תוכל גם להעניק לכם את מלוא הייעוץ וההכוונה בבחירת מצבר, תוך התייחסות לנקודות שהוזכרו כאן ולפרמטרים אחרים.