העסק מתרחב והגיע הזמן להשקיע בקניית רכב חברה? נהדר. זה סימן שהפעילות העסקית מתרחבת, העסק חזק למדי ואפשר לפנות לאפיקים עסקיים חדשים. רכב חדש יסייע לבעל העסק להגדיל משמעותית את המרחב של הפעילות העסקית וימצב אותו כעסק מבטיח ומשגשג בקרב הלקוחות, הספקים ומשקיעים עתידיים. כדי לקנות רכב חדש לעסק יש לשקול היטב את דרכי המימון. אף שיש כמה דרכים מומלצות למימון, לכל עסק יש צרכים משלו, ומה שמתאים לעסק אחד לא בהכרח יתאים לעסק אחר. בואו נבדוק מהן הדרכים העיקריות למימון רכב לעסק, ואיך אפשר להתאים כל אמצעי מימון לצורכי העסק.

ליסינג תפעולי

ליסינג תפעולי הוא אחד הפתרונות המבוקשים ביותר לחברות ששואפות לבנות צי רכבים ומחפשות את הדרך הפשוטה והנוחה ביותר לכך. חברות הליסינג מציעות לבעל העסק חוזה להשכרה קבועה ולתקופה ממושכת של רכב אחד או של כמה רכבים ודואגת לתחזוקתם השוטפת, לטיפולים התקופתיים, למבחני רישוי שנתיים ולתיקונים ככל שיש בכך צורך. הרכב אומנם שייך לחברת הליסינג אך נמצא בשימושו הקבוע של העסק למשך כל התקופה שהוגדרה בחוזה. חברות ליסינג רבות מציעות ללקוחות עסקיים גם אפשרות לליסינג פרטי. מדובר למעשה במימון לרכישת רכב בתנאים נוחים מאוד. כדי לרכוש רכב בעסקת ליסינג פרטי בעל העסק מעביר לחברת המימון תשלום מקדמה וממשיך לשלם בעבור הרכב בתשלומים חודשיים קבועים ונוחים. בתנאים אלה הרכב נרשם מייד על שם העסק ולמעשה שייך לו. עם העברת כל התשלומים וסילוק החוב בעל העסק יכול להחליט על החלפת הרכב בעסקת ליסינג חדשה או על סיום החוזה. 

הלוואה בנקאית ישירה

גיוס אשראי לעסק הוא תהליך מורכב שיש להיערך לו ולהתכונן אליו. אחת הדרכים הטבעיות לגייס אשראי היא באמצעות הלוואה בנקאית ישירה. המוסדות הבנקאיים מאפשרים לעסקים לקבל הלוואה לצורך רכישת רכב, ובדרך כלל מדובר בהלוואות בתנאים נוחים מאוד ובריבית נמוכה יחסית. אם מצבו הכספי של העסק תקין, התזרים שלו מאוזן ואין לו חובות או תיקים משפטיים פעילים, הסבירות לקבלת מימון בנקאי מהיר תהיה גבוהה. אם העסק מצוי בקשיים ומתמודד עם חובות, תזרים שלילי וחוסר רווחיות, ייתכן שבעל העסק יידרש להציג לבנק תוכנית כלכלית מקיפה להבראת העסק לפני שיוכל לקבל הלוואה למימון רכב. 

אשראי חוץ בנקאי

מוסדות פיננסיים רבים מציעים מימון לעסקים באמצעות הקצאת אשראי חוץ בנקאי, ועסקים רבים מעדיפים לפנות לאפיק לצורך מימון רכב חדש. בדרך כלל מדובר בהלוואות יקרות יותר מהלוואות בנקאיות, אך הן מאושרות במהרה, ללא הצגת בטוחות ותנאי ההחזר שלהם נוחים. אשראי חוץ בנקאי הוא אמצעי מצוין לקניית רכב חדש לעסק. הרכב נרשם על שם העסק ברגע הקנייה ומשמש את העסק ללא הגבלה. 

מהו אמצעי המימון הנוח ביותר?

כל אמצעי מימון הוא מעשי, טוב ומועיל לעסק. התוצאה הסופית היא רכב חדש שמשרת את העסק. אם בעל הרכב אינו פנוי לטפל ברכב, מוטב שייעזר בחברת ליסינג ויעדיף חוזה ליסינג תפעולי. אם בעל הרכב פנוי לטפל ברכב ולדאוג לתחזוקתו השוטפת, כל אמצעי מימון יכול להיות נוח ובלבד שיעמוד בהסכם ההלוואה ויעביר את התשלומים במועד.