לאורך השנים, עבר עולם הרכבים כברת דרך משמעותית: מכרכרות, דרך רכבים חשמליים לרכבי בעירה פנימית וחוזר. הרכבים החשמליים, הפופולאריים כל כך היום, לא התחילו את דרכם בשנים האחרונות: למעשה, הרכב החשמלי הראשון יצא לשוק כבר בשנות השלושים של המאה ה19. עם זאת, הוא לא הצליח לתפוס תאוצה תודות לנוחות וקלות השימוש ברכבי הבנזין שיוצרו בתקופה ההיא. ואמנם, החל ממחציתה השנייה של המאה ה21, הרכבים החשמליים חזרו לשוק הרכבים- ובגדול, כשהם מציעים איתם חסכוניות בתפעול, בתשלום מיסים ועיצובים מחודשים.

לצד העלייה בפופולאריות הרכבים החשמליים בכלל, עלתה גם הפופולאריות של רכבי היוקרה החשמליים בפרט: זאת, תודות למערכות מתקדמות בתחום המולטימדיה, מערכות הבטיחות, העיצוב החדשני, ועוד. מי הם רכבי היוקרה החשמליים פורצי הדרך, מהם הפיצ'רים שהופכים אותם לכאלו ומה צופן להם העתיד?

רכבי היוקרה החשמליים פורצי הדרך

כאמור, במאה ה21 שבו לעולם הרכב המכוניות החשמליות, כשהן מביאות איתן בשורה משמעותית, ירוקה וכלכלית. בין הרכבים החשמליים שהשפיעו על תעשיית הרכב ניתן למצוא את הטסלה האמריקאית, רכב יוקרה חשמלי המוצע במספר דגמים. בראשית, הטסלה נמכרה במחירים גבוהים, שאפשרו לחברות מתחרות ליישר קו ולהציע מחירים גבוהים דומים לה. עם זאת, בשלב מסוים הורידה טסלה את מחיריה באופן דרמטי- באופן שאיפשר לציבור רחב יותר לרכוש את רכביה, אך כלל גם פגיעה בקוני רכבים שרכשו את רכביהם זמן קצר לפני הירידה, כמו גם בחברות האחרות שלא יכלו לעמוד בקצב.

לירידה במחירים עשויים להיות מספר סיבות וביניהם, למשל, הפחתת המיסים ברכבים חשמליים. לצידה של הטסלה ניתן למצוא רכבי יוקרה חשמליים פורצי דרך נוספים, וביניהם הונגצ'י הסינית, לקסוס היפנית, ב.מ.וו הגרמנית וכן מרצדס הגרמנית, המציעה לציבור הרחב דגמים רבים וחדישים.

הפיצ'רים החשובים ברכבי היוקרה

רכבי היוקרה כוללים יתרונות רבים. ביניהם, ניתן להצביע על שני יתרונות עיקריים:

  1. מראה חיצוני מהודר, חדיש ומשוכלל. האמור מתייחס הן למראה החיצוני של הרכב עצמו, המתהדר בעיצוב חלק, מודרני, חדש ו"נקי"; והן למראה של החלל הפנימי ברכב, שכולל עיצוב מרווח וחדיש וכולל אף מערכות מולטימדיה מהשורה הראשונה, דוגמת מסכים קעורים.
  2. ידידותיות לסביבה- מהפכת העיצוב בר-הקיימא לא פסחה גם על הרכבים. בהשוואה לרכבי בעירה פנימית המונעים מדלק, בנזין או סולר, הרכבים החשמליים הן מצמצמים את הזיהום, כיוון שהם פועלים בעיקרם על חשמל- ואף עשויים למנוע אותו; הן מאפשרים חסכוניות באנרגיה ומבטיחים לא 'לאבד' אנרגיה בדרך.

 מה העתיד צופן לרכבים החשמליים

לאור המגמה המתוארת של ההתחממות הגלובלית ורצונו של העולם במוצרים נקיים לא-מחממים ובריאים לסביבה, מגמה שבאה לידי ביטוי גם בהפחתת מיסים על מכוניות חשמליות, נראה שהרכבים החשמליים עלולים להמשיך ולעלות בהיקף המכירות, הביקוש וההיצע.

כבר כעת נראות מגמות, בחו"ל ובארץ, של צמצום שימוש ברכבים העובדים על בעירה פנימית, דיזל או סולר, ומעבר למכוניות החשמליות. רכבי היוקרה החשמליים, שנוחים וקלים לתפעול, ועמדות הטעינה המשמשות אותם הולכות ומתרבות בארץ, עומדים בפני התרחבות הביקוש בארץ ובעולם בכלל.

הרכבים החשמליים אינם חדשים ברעיון הבסיסי שלהם; אך בעשורים האחרונים הצליחה התעשייה לפרוץ את קיר הזכוכית ולייצר ולשווק רכבים חשמליים בכלל- ורכבי יוקרה חשמליים בפרט- הנותנים מענה הולם לצרכן. רכבי היוקרה, שצריכתם הולכת וגדלה, מציעה סוגים שונים של רכבים חשמליים, המאפשרים הנאה הן מעיצוב חדשני ונעים לעין והן מביצועים ידידותיים לסביבה וחסכוניים בזיהום ובאנרגיה. כפי שנראה במציאות ובחקיקה, ההיצע והביקוש של עולם הרכבים החשמליים עתיד לצמוח ולהתפתח- ולאפשר למנעד גדול יותר של צרכנים להנות מעולם רכבי היוקרה החשמליים.